2013. november 24., vasárnap

Kenyér kérdés

A minap elküldtek a boltba kenyérért. Az nem lényeges, hogy a kis sarki boltba szombat reggel nincs kenyér, így el kellett mászni a falu másik végére egy kiló klebáért.
Ott egy nagy polcon sorakoztak a friss, meleg, ropogós kenyerek. Az eladó kérdezte, hogy milyet kérek?
Mondom: -Hát kenyeret.
Eladó: -De milyet? Van fehér, barna és félbarna.
Én:-Akkor félbarnát kérnék.(Fő az arany középút, ugye.)
Felszeletelte, becsomagolta, kifizettem.
Csak a hazafele vezető úton döbbentem rá arra, hogy még a kenyerek között is létezik a rasszizmus. Miért nem lehet egyszerűen az egyiket búza, a másikat  meg rozskenyérnek nevezni?
Miért volt fölülre rakva a fehér és miért volt alá rakva a barna kenyér?
Most ne gyertek nekem azzal, hogy mindent belemagyarázok a dologba, de ha már az ételnél is ezt csinálja az ember, akkor még is miért csodálkozunk azon, hogy hol tart a világ?
Persze ezt részletesebben nem kívánom kifejteni, ugyanis a cigány és egyéb kérdés igen nehéz és nem lehet rá megfelelő választ adni. Maxi. keresni. Megoldás is sok van, de igazából csak a billentyűzetemet koptatnám és a ti időtöket rabolnám.
Legyen annyi elég, hogyha legközelebb ti kerültök efféle kenyeres helyzetbe, gondolkodjatok rajta, hogy melyiket választjátok.ˇOˇ
(Jómagam azért választottam a félbarnát, mert nem szeretem annyira a végleteket. Éljen az egyensúly és a harmónia xD)

u.i.: Nem értem minek írtam ezt le ide. Azt hiszem ma ilyen kedvem van. Vagy csak kell valami kifogást keresnem arra miért is nem az irodalom füzet felett ülök.... Hümmm....
Várjunk csak! Beírtam a Google képkeresőbe, hogy kenyér. (Mert ügye kell a bejegyzéshez valami kép) És ezt hozta ki:

Már a Google is kezdi a megkülönböztetést. És a tetejébe még ott a paraszt kenyér is. Igaz, Magyarországon a paraszt is egy külön faj. Van a falusi paraszt és a panel paraszt. Egyik se jobb a másiknál. Csak az egyik disznót tart, a másik meg chiwawát. ><"
Ne sértődjön meg senki, de ez az igazság. Bár az is relatív, hogy mit fogadunk el igazságnak. Na, de mielőtt
még jobban belebonyolódnék eme filozofikus gondolatmenetbe, inkább elbúcsúzom tőletek.

És a témához kapcsolódó zenével búcsúzom:

Legyetek jók és egyetek kenyeret. :D
Pá! ^_______________^

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése